HTML

Real_John Valenciában

Real John vagyok, világjáró. 2007 nyarán 1 hónapot töltöttem Valenciában, és kár, hogy akkor még nem írtam blogot. De a mostani két hétröl már írok, olvassátok! :)

Naptár - kattints a napi termésért!

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • real.vicky: szia Janókám.jó olvasni hogy mi történik veled,hol jársz,milyen élményeid vannak.nyáron is hamarab... (2008.02.28. 21:20) Szerda (február 27.)
  • Gréta: Hola!Como estás?Nem mondod,hogy máris visszamentél?Milyen februárban Valenciaban?Mindenkit puszilo... (2008.02.28. 17:01) Utazás
  • Jeti: Bazzeg... hello, J bocsáss meg, MSN-en azért nem válaszoltam, mert egy kolléganőm gépén kapcsolt b... (2008.02.28. 15:54) Kedd (február 26.) III.
  • Petya: Adj nekik Jani! Csak elbírsz velük. :) (2008.02.27. 19:51) Kedd (február 26.)
  • Petya: Hát a blog-od nem semmi öcsém. :) Egyes részeim majdnem besz@artam a röhögéstől. Azért jó látni, h... (2008.02.22. 22:22) Csütörtök
  • Utolsó 20

Péntek (február 29.) II.

2008.02.29. 23:50 Real_John

Ugy volt tehat, hogy este az iskola nepsege megmozdul kicsit. Ennek megfeleloen este 7re talit beszeltunk meg a suli kapujaba. En 7:02-kor erkeztem, egy holland es 1 svajci leanyzo allt ott, az ir srac pedig 20 percet kesett :) Termeszetesen a svajci csaj jegyezte meg, hogy "ne aggodjatok, kesni fog, hiszen ir". Hiaba, a svajci ver... :)
Megerkezett az eheti nyelvtanos tanarno is, Sonia, aki mindjart ki is jelentette, hogy o itt most nem tanari minosegeben tartozkodik, csak mint a barati tarsasag tagja. Ugy legyen. A teljes tarsasag vegul 6 fos lett: egy holland, egy svajci, egy franciai, egy spanyol, egy ir, es en, a magyar. Szep kis banda!
A kozeli Cafe Lisboa teraszat vettuk celba, mert en meg nyarrol emlekeztem ra, hogy itt kivalo Agua de Valencia-t keszitenek. Ez az itoka helyi specialitas, es igen veszelyes, mert nagyon finom. Sajnos az aranyokat nem tudom, csak az osszetevoket: pezsgo, vodka, narancsle, narancskockak, jegkockak, cukor. Legutobbi a kancso aljan vastagon allt :)

Most eloszor egy olyan pialasi szokassal talalkoztam, ami eddig szamomra ismeretlen volt, de szerintem nagyon jo dolog. A holland csaj vetette fel, hogy csinaljunk 1 kis kozos kasszat, amibe mindenki egyforman bedob 15 eurot, es ebbol rendelgessuk a koroket. Hogy, hogy nem, egy kancso Agua de Valencia az eppen pont 15 euro volt! Mivel a penz elfogyott, mikor tavoztunk, arra kell kovetkeztessek, hogy megittunk hatan hat litert, ami eppen pont 1 lityo a fent emlitett koktelbol, fejenkent. Tudtuk, tudtuk, hogy veszelyes, de nagyon finom is!

Sokat beszelgettunk egyebkent, a fel Europat reprezentalo tarsasag nagyon jol szot ertett. Persze a banda egy reszenek alacsony spanyol tudasa miatt a nyelv altalaban az angol volt. Sonia-t kerdeztek a tobbiek, hogy tud-e angolul. Azt mondta, varjatok egy orat, es tudni fogok. Es lon, eltelt 1 ora, eltelt 2-3 kancso, es tenyleg tudott angolul! En pont mellette ultem, de en csak spanyolul beszeltem vele. A tobbiek egybehangzoan kijelentettek, hogy k.jol beszelek. Kesobb, mikor bizonyos felmerulo nyelvtani kerdesekre en valaszoltam Sonia helyett, mar csak pislogtak. Szamomra viszont megerolteto volt angolul beszelni; koncentralnom kellett, mert minden egyes szo spanyolul jutott eszembe. Olyan is elofordult, hogy elkezdtem a mondatot spanyolul, es angolul fejeztem be. Mondtam is a tobbieknek, hogy ez a spanglish, nyugodtan vegyek at, konnyen fog menni. Kesobb megkerdeztem az ir csoporttarsamat, hogy melyik nyelvet beszelem jobban szerinte, az angolt vagy a spanyolt. Azt mondta, hogy az angolom jobb, viszont az akcentusom a spanyolhoz jobban passzol. Most mar ezt is tudom :)

Nem mulasztottam el termeszetesen az orszagimazs-epitest sem. Meglepo, es sajnos szomoru, mennyire fogalmuk nincs europai polgartarsainknak a mi orszagunkrol. Mindenesetre en nagyon orulok annak, hogy annyi mindent meg kellett tanulni altalanosban es gimiben, amennyit, mert igy azert sokaknal komolyabb fogalmam van a korulottunk levo vilagrol.
Kerdezte peldaul az ir srac, hogy kinek milyen sztereotipiai vannak az o neperol. Utana visszakerdeztem en is, hogy es nektek a magyarokrol? Mindenki csak nezett maga ele, hogy hat akarhogy gondolkodik, nem tud mondani ilyet, mert egyaltalan nem foglalkoznak velunk. Keleti blokk, kesz. (Eppen csak azt nem tettek hozza, hogy le van szarva.) Hejj, gondoltam, de sokat kell nektek pofazzak ma este, hogy megertsetek, mi is a vilagon vagyunk. Kerdi tolem a holland csaj, hogy mi az orszagunk fovarosa. Nem tudtam veka ala rejteni meglepettsegemet, nem tudom milyen fejet vagtam, de hogy o nagyon megijedt tolem, azt lattam. Mondtam, hogy Budapest. "Jajj, tenyleg, hat voltam ott!" Bazmeg... En bezzeg azt is tudom, hogy Hollandia uralkodoja Beatrix kiralyno. Ulj le, egyes. Holnapra leirod szazszor, hogy Magyarorszag fovarosa Budapest.
De ezzel a csajszi nem fejezte be (megjegyzem, 28 eves), megkerdezte, hogy nekem kell-e vizum, hogy Spanyolorszagban lehessek. Itt azert leestem a szekrol, es ekkor meg nem az Agua de Valenciatol. Miutan visszamasztam, elmondtam, hogy Magyarorszag ebben a galaxisban talalhato, mit ad isten, meg az Unionak is tagjai vagyunk, szoval nemhogy vizumra, meg utlevelre sincs szuksegem ahhoz, hogy ide johessek. Nahat, dejo, akkor nalatok is euro van, ugye? Kerdem, miert lenne? Hat ha bent vagytok az unioban, akkor csak euro van nektek is. Az ir sraccal ekkor elmagyaraztuk, hogy a Maastricht-i kriteriumokon meg kivul vagyunk, van meg mit dolgozni, ezert Magyarorszagon egyelore a forint a penz. Mutattam is a csajnak rogton otezrest, meg otszazast, ugyanugy, ahogy egyik nap a suliban. Mondja a csaj, hogy bazmeg, te gazdag vagy, mennyit er ez az otszazas? Mondom ket eurot. MENNYIT?! Kettot. Ertelemszeruen az otezres meg tizet. Hat akkor te nem is vagy gazdag... Hat, nem. Meg. :) Azert az 56-os evfordulos otszazason a Parlamentet felismerte, hogy o ezt latta. Ha itt elszolja magat, hogy azt hitte, Bukarest a fovaros, akkor tuti szajbavagom.

Hogy tovabb erositsem fogalmaikat a magyar neprol, kicsit kitertem arra, hogy olyan dolgokat koszonhetnek nekunk, mint pl a telefonkozpont, a golyostoll, a gyufa, vagy hat eppen az atombombahoz is volt nemi kozunk... Utobbira egy hangos "THANK YOU!" volt a reakcio. Na, kerjunk meg egy kancsoval.

Itt hangzott el az a kerdes, hogy miert hivjak ugy az orszagunkat angolul, hogy Hungary, vagy eppen spanyolul Hungría, honnan ered ez a szo. Sajnos azonban ahhoz, hogy pontosan ertsek a sztorit, a meglevonel joval erosebb tortenelmi tudasra lett volna szukseguk :) Gondolkodtam, hogyan foglaljam ossze, a nagy gondolkodas lattan kertek, hogy a rovid verziot adjam elo. A mese egyebkent angolul kezdodott, de a ketharmadat spanyolul mondtam el. Kerdeztem, hallott-e itt valaki a hunokrol. Meglepo modon Sonia es az ir srac rogton ravagtak, hogy Attila. Nahat! Meseltem nekik a csodaszarvasrol, meg Attila temetesenek korulmenyeirol szolo mondakat, es hogy ezek szerint a hunok maradek csoportjai vegyultek a magyar torzsekkel, tovabba ugy a hun birodalom a Karpatokon belulre is terjeszkedett. Foleg ez utobbi teny miatt hivnak minket most ugy, hogy Hungary. Nahat, nahat, de erdekes. Mivel Sonia-t erdeklik az ilyesmik, mondtam neki, hogy ha szeretne egy olyan tortenelmet tanulmanyozni, ami hosszu es erdekes, kezdjen neki a magyarnak. Nem mondott semmit, csak intett a pincernek, hogy "por favor, una más!".

Ennyi pofazas utan mar hagytam szohoz jutni a tobbieket is, inkabb csak figyeltem a tarsalgast, vagy Soniaval beszelgettem a spanyol nyelv szepsegeirol. Koccintaskor mindenki a sajat nyelven mondta az "egeszsegedre" sajat megfelelojet. Az egyik alkalommal poenbol elsutottem az oroszt, erdekesen neztek a tobbiek, hogy most a torkomat koszorultem, vagy mondtam valamit? Nem nagyon ismerik egyebkent azt a szokast, hogy szokas a masik szemebe nezni, talan csak az ir srac figyelt oda erre, meg Sonia. A spanyol hagyomany is het ev rossz szexszel fenyegeti azt, aki nem nez a szemedbe koccintaskor. Akar a fene kockaztatni!
Meg valencianoul (=katalanul) is megtanultunk koccintani. Szokas errefele azt mondani, hogy "Salut, forsa al kalut!" aminek egyenes forditasa az, hogy "Egeszseg, ero a faszba!". A korulottunk ulo bennszulottek minden koccintaskor rohogve borultak az asztalra ezutan.

Mint mar emlitettem, szamitasaim szerint hat kancsonal alltunk meg. Na, hat akkor, ha mar ilyen nagy a hangulat, ideje tovabbmenni valahova. Ut kozben eszembe jutott, hogy itt a kozelben van az a kebabos hely, ahol a korabban mar emlitett torokok dolgoznak, akiket tavaly nyaron ismertunk meg Gretaval. Pont azon az utcan mentunk be a bulinegyedbe, es mar nyitva voltak, ugyhogy bekoszontem egy kebabra. Az oreg nem ismert meg, de a srac igen, en azert hozzatettem, hogy "Magyarisztan", erre mar mindketten bologattak, hogy jaaa hat persze, Greta, Greta. Milyen meglepo, hogy ra emlekeztek jobban! :) Megdicsertek, hogy szepen beszelek, kerdeztek mit csinalok itt, szoval jol elbeszelgettunk. Amikor a szokasos "csipos mehet?" kerdeshez ertunk, mutattam arra a zold cuccra, amitol tavaly nyaron patakban folyt a konnyem, hogy abbol kernek. Biztos? Biztos. Nagyon kivalo volt!
Ezutan elmentunk a RadioCity nevu helyre, ahova egyebkent ebbol a sulibol valamiert szokas jarni. Valoszinuleg azert, mert az az apartmanhaz, amiben a nem csaladnal lakok kapnak szobat, eleg kozel van ide. Maga a hely atlagos, hosszu pult, tancter, latin- es niggerzene. Nem tudtam egy jot tancolni, pedig az ujabb fejenkenti 15 euros kasszat is elittuk hamar, whisky-kola formajaban. De hat ez van, ez egyszeruen nem az en zenem, meg kevesbe jozanon se. Megtalaltam viszont Balazs Pali szoke megfelelojet, egy holland uriember szemelyeben. Hozzank csapodott, aztan mikor kiderult, hogy szereti a focit, mar inkabb csak velem dumalt. Az indexen par hete megjelent egy cikk, Dzsudzsak kapcsan, hogy a kulfoldre kerult ismertebb magyar focistak hogyan alltak meg a helyuket nyugaton. Ebben a cikkben irtak, hogy Kiprich neve hallatan meg mai napig fatyolos lesz nehany Feyenoord szurkolo tekintete. Persze, rohogtem en is, mikor olvastam, de nem hiszitek el, ez a csavo rogton a Kiprich nev emlitese utan azt mondta, hogy "Kiprich is my hero" azaz "Kiprich az en hosom". Nem hittem a fulemnek, de nagyon orultem. Sot azt is tudta, hogy van most 1 igeretes magyar tehetseg, akinek szep jovot josolnak, bar a nevet nem tudta megmondani. Mondjuk nem is csodalom, a hollandok nagyon kuzdenek a Dzsudzsak nevvel, de bizom benne, hogy par even belul egesz Europa megtanulja. Egyebkent, csak a moka kedveert, valtogattuk a spanyolt es az angolt, mert az uriember foglalkozasara nezve angoltanar, csak mindezt Mexikoban teszi.

A tancparketten volt egy masik talalkozasom. Tancoltak a lanyok, es a svajcihoz odacsapodott egy srac. Jott utana hozzam, hogy az en baratnom-e? Nem, Anyukam, nem akart megverni. Nem, biztosan nem. Mondom a sracnak akademiai spanyolul, hogy nem az en baratnom, de tudom, hogy van pasija. Vigyorogva valaszolt, hogy "nem erdekes!" :D Jol van. Beszelgettunk par szot, de mondta, hogy o inkabb csak valencianoul beszel, az akademiai (kasztiliai) spanyolt kevesbe. Hat akkor ennyi, mert en meg olyanol nem ertek, oreg. Azert meg megkerdezte, honnan jottem. A Hungría valasz hallatan mindket szemeben homokora jelent meg, a homlokan LOADING... felirat. Fogalma sem volt, mi az, hogy Hungría. Mondom, spanyol a srac, hatha szereti a focit, Puskas. Jaaaaaaa, hat tenyleg, Puskas! Naugye, megy ez, faszikam. Adiós.

Joval negy ora utan jartunk mar, amikor odajott az ir srac, meg Sonia, hogy akar mehetnenk is. Hat, usse kavics, menjunk. Kint talalkozunk. Kivettem a kabatot az INGYENES ruhatarbol, es kimentem a RadioCity ele. Innen a biztonsagi ur kurvagyorsan elkuldott, valamiert nem szeretik, ha megallsz a hely ajtaja korul. Igy hat az utca masik oldalan vartam (egy autonyi szeles utcarol van szo), de percekig. Ekkor megjelent a francia srac, hogy hat en meg mit csinalok itt? Mondom varom a tobbieket. Nos, az van, hogy ok ugy dontottek, hogy meg maradnak. Hatjo. Viszont o megy haza, es pont arrafele lakik, amerre en, ugyhogy akar mehetnenk egyutt. Jo, menjunk, de elobb toljunk be egy kebabot, szukseges volna! :) Meg nyitva voltak, kaptam kedvezmenyt, meg ketszer annyi csiposet, mint a szokasos. Jolesett. Kereken 5 orakor ertem haza. Olyan kurva korom sotet volt a lakasban, gondoltam a szuk eloszobaban, ha most nem rugok fel semmit, akkor soha. Es egy hang nelkul sikerult elmenni a szobaig! Bele is borultam az agyikoba hamarost. Hosszu este volt! Meg a poszt is jo hosszu lett :)

Szólj hozzá!

Címkék: február 29

A bejegyzés trackback címe:

https://valenciano.blog.hu/api/trackback/id/tr14361265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása