HTML

Real_John Valenciában

Real John vagyok, világjáró. 2007 nyarán 1 hónapot töltöttem Valenciában, és kár, hogy akkor még nem írtam blogot. De a mostani két hétröl már írok, olvassátok! :)

Naptár - kattints a napi termésért!

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • real.vicky: szia Janókám.jó olvasni hogy mi történik veled,hol jársz,milyen élményeid vannak.nyáron is hamarab... (2008.02.28. 21:20) Szerda (február 27.)
  • Gréta: Hola!Como estás?Nem mondod,hogy máris visszamentél?Milyen februárban Valenciaban?Mindenkit puszilo... (2008.02.28. 17:01) Utazás
  • Jeti: Bazzeg... hello, J bocsáss meg, MSN-en azért nem válaszoltam, mert egy kolléganőm gépén kapcsolt b... (2008.02.28. 15:54) Kedd (február 26.) III.
  • Petya: Adj nekik Jani! Csak elbírsz velük. :) (2008.02.27. 19:51) Kedd (február 26.)
  • Petya: Hát a blog-od nem semmi öcsém. :) Egyes részeim majdnem besz@artam a röhögéstől. Azért jó látni, h... (2008.02.22. 22:22) Csütörtök
  • Utolsó 20

Utazás

2008.02.16. 19:34 Real_John

De hogy is kerültem ide?

Eloszor is: kap tolem 1 uveg Torley Talisman-t aki talal kozvetlen polgari repulojaratot Magyarorszagrol Valenciaba. 2 uveggel kap, ha olcsobbat talal, mint ahogy en kijottem (124 euro tokkal-vonoval).

Budapestrol indultam, Nepligetbol, uticel: Frankfurt-am-Main. Nem hiszitek el, en decemberig nem tudtam arrol, hogy 2 Frankfurt letezik. (Te sem? :D) Aztan kiderult, hogy van Frankfurt-am-Main es Frankfurt-Hahn. Tovabba kiderult, hogy a ketto kozott van 180 km. Ezt persze mind csak azutan tudtam meg, hogy megvettem a repulojegyet (Frankfurt-Hahn nach Valencia), majd a buszjegyet (Budapest nach Frankfurt). Rovidre zarva, az infarktust (hogy ti. kib.tam 1 rakas penzt az ablakon) kovetoen talaltam transzfert. Hallelujah, lehet utazni.

2008. februar 15., menjunk akkor.

Jussunk el a kolibol (Campona) Nepligetbe. B. Norbert Tanar Urral kiegeszulve vartunk a megalloban a 14:01-kor esedekes 233E-re. Jott is, 14:11-kor. Varoshaz ter elott egy lelegzetvetellel mondja sofor bacsi, amit addigra mar mi is sejtettunk: budafokin akkora de akkora dugo van, hogy csinalni se lehetne nagyobbat, 30-40 perc keses varhato. Aki siet, irany az 56-os villamos! Gondoltam magamban oreg, teged az eg kuldott az utamba, mas sofor tuti nem szolt volna. Es hirtelen azt is gondoltam, hogy hat en biza sietek. Mar a villamoson vilagos volt, hogy nem erek ki 15:00-ra, ami a jegyatvetel es a check-in hatarideje (15:30-as buszindulasnal). Felhivtam tehet a jegypenztarat, hogy fennforgas van. Sohajt a neni, hogy nem orul, dehat ez van. Viszont tajekoztat, hogy a busz elindul 15:30-kor. Ez mondjuk teljesen jogos, ne szivassunk 40 embert 1 miatt. Mondtam neki, hogy mar szovom a repuloszonyeget, addig is amig elkeszul, BKV-re vagyok szorulva, de sietek.

Bocskai utnal ugras 4-es vilire, Ferenc korutnal ugras metrora. 15:10 Nepliget, a frizura meg mindig tart. Jegy, check-in, futas a kocsiallashoz. Ja, hogy a busz meg sehol. Hahaha en voltam a gyorsabb! :) Igazan csak akkor nyugodtam meg, amikor elindult velem a busz. tudtam, mostmar sinen (sic! - kerekeken) vagyok. Par bucsutelefon es bucsusms, aztan alvas.

Kovetkezo kep: Becs. Eszmeletlen szep ez a varos. Azert az osztrakok is tudnak epiteni. Varost is, autopalyat is. A nemzetkozi buszbahnhofot konkretan betettek 1 csomopont ala. Oszlopok kozott van az egesz. Ez olyan, mint hogy a hollandok Amszterdamban a park ala teszik a tobbszintes buszparkolot. Tudnak, na.
Itt Becsben felszallt mellem egy romaniai magyar holgy, Eva. Kellemesen elbeszelgettunk, a ket Nokia telojanak arabol fedezhettem volna meg 2 het kinttartozkodast, amugy rendes csaj volt. Es vekony! Ami fontos, mert hat ezek az ulesek nem balnakra lettek tervezve. Szoval elfertunk. O Dusseldorfba utazott, szoval en szalltam le hamarabb. Az ut tovabbi resze kulonos esemeny nelkul telt. Aludtam.

Frankfurt-am-Main, szombat, 5:10 perc.

Liebe fahrgäste, meg vagyunk erkezve. Ide vagyo utasok tessenek lefaradni. Olyan, de olyan hideg volt! Szinte futottam a Hauptbahnhof epuletebe, hogy vmi melegedot talaljak (Hobo-style :D). Egyetlen zart ugyfelteru vendeglato-egyseg volt nyitva, na melyik? Igen, a meki. Es tenyleg, milyen jo ido volt bent! Gyorsan ein grosse capuccino bitte, mer' itt fagyok meg. Itt kezdodott egy harom oras nemet szociotrip a hajnalban hazafele tarto fiatalsag koreben. Az biztos, hogy a nemeteknek nagyon jo szeme van az idegenekhez, azonnal kiszurjak. Inteligensebbje rogton angolul szolal meg ekkor. Bunkobbja csak azert is nemetul. Meg bunkobbja angolul se tud.

Kezdesnek leult mellem 2 arabos arcu csaj. Ugy be voltak nyomva, mint a szemet (kesobb meg is tudtam miert: vodka es tequila pezsgovel kiserve, meg a vegere kis koksz, hogy kellemes legyen az este). A kis reggeli tipusu szendvicsembe torteno 1 harapas kozben ramkialtott az egyik h GUTEN APPETIIIIIT! Anyad. Hozzam, ismetlem HOZZAM beszel vki eves kozben nemetul. Meg ilyet! :) (Tanarno, kerem ne vegye magara! :) )
Eleg az hozza, a kovetkezo mondatok mar angolul jottek, amennyire a fent leirt recept utani agyuktol futotta. Meglepoen sokra. Pislogtak ram, hogy mit keres itt 1 magyar (szet is kiabaltak az etteremben szerte ulo haverjaiknak, hogy ungaaariisch), mondtam nekik, hogy csak atutazoban. Ja, azt megertik, mennenek ok is innen, ha lehetne. Na, gondoltam magamban, ha mar Nemetorszagban is szar az elet...

Azt figyeltem meg egyebkent, hogy az atlag nemet fiatalnak az arcara van irva, amit magarol gondol: en szarom a spanyolviaszt, es csakis en. 10-bol 8 ezzel az arckifejezessel jon szembe az utcan. Aztan amikor kiszurja, hogy idegen vagy, meg ra is jatszik mimikaval. Taplo paraszt 1 nepseg lesz igy a nemet hamar, ha ezt a jelenseget nem allitjak meg valahogy. Szerencsere en azert ismerek ellenpeldat is :)

Vegul olyan 7:40 korul setaltam ki a mekibol, mert 8-kor indult a transzfer. Megtalalni nem volt egyszeru, bar a weblapjuk azt mondta, keressem a cimeruket a Hbf. melletti teren. A ter kb. akkora volt, mint az Erzsebet ter + Deak ter (otthoniaknak: Petofi ter). Ezen a ceg reklamtablaja akkora volt, mint egy A4es lap. Valaki szamoljon egy geometriai valseget, lecci. De megtalaltam.

Frankfurt-Hahn, 10:00

Zarojel: a netcafe gazdaja a Mellow Traxx - Outer space c. szam TGMT remixet hallgatja. Szerezze meg valaki!

Az volt a baj ezzel az erkezessel, hogy 5 ora mulva indult a gep. Igaz, aki mar repult, tudja, hogy check-in utan felgyorsulnak az esemenyek, de meg addig is volt 3 ora. Mit volt mit tenni? Kerestem egy szimpi helyet a varoteremben (tavol az ajtoktol, hogy ne fazzak), es leultem. Es neztem ki a fejembol. Aztan megettem a maradek ket szendvicsemet, megittam a vizet (a gepre ugyse lehet felvinni felkialtassal). Es malmoztam. 13:00ig.

Check-in. Na, nezzuk, hany kilo a borond! Tavaly meg olyan legitarsasaggal utaztam, akik 25 kilonal huztak meg a hatart. Osszel mar 20kg volt. Most 15. Eeeeees 14.0, bravo! Persze, a cipom a hatizsakban volt :)
Rutinos vagyok mar annyira, hogy tudom, mit lehet felvinni a gepre, es mit nem. Nagyon sima kileptetesen estem at, bar a nemet hataror bacsi jo alaposan korbesimogatott a femdetektoraval. A vegere mar rohogtem, aztan o is. Orultem a szerencsenek, viszlat.
Masfel ora malmozas felszallasig...

Gepen szokasos, hello I'm captain Jack, ok itt a Vengaboys... ja nem, szal a stewardessek. Egy csinos se volt koztuk. Ekkora egy putri legitarsasagot! (RyanAir :D) Raadasul amelyik ki volt nevezve beszelni, az ugy beszelt angolul, ahogy meg soha senkit nem hallottam. Nem is ertettem belole egy k.a szot se. Dehat kit erdekel, ugyis felesleges dolgokat magyaraznak. Ti. ha leesunk, 10km magasrol, edesmindegy, mi van az ules alatt, nem? Az meg senkinek nem jutott eszebe, hogy mentomelleny helyett ejtoernyot tegyenek oda? Neadj'isten mindkettot? Meg akkor mar capariasztot, etc...

A kapitany bacsi jol teljesitett, 10 perccel elobb szallt le, mint a menetrend jelezte. Ilyen se volt meg. Pilotakat kene alkalmazni a BKV-nal meg a MAV-nal. Ami megszebb, hogy 20 perccel azutan, hogy kinyilt a gep ajtaja, mar a taxiban ultem. Ezt csinalja a spanyolok utan valaki!

A taxis bacsi nem tudta, hol az utca. Megkerdeztunk egy masikat. Az elmagyarazta a tulso veget, mint ahova en szerettem volna menni. Az ennek megfelelo karikak kerultek +3 euromba. Vegul 18-nal alltunk meg, errol csak annyit, hogy nyaron 14-ert hoztak be, 11-ert vittek ki. Pancser. De megerkeztem! :)

3 komment

Címkék: kiutazas

A bejegyzés trackback címe:

https://valenciano.blog.hu/api/trackback/id/tr23343161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EffEnnK 2008.02.18. 13:20:06

Hajrá Reális János!!! :D
Miért nem valeciJanó a blog neve?:)

Adri 2008.02.19. 23:29:12

Mert kint Juannak hívják! :P

Örülök, hogy szerencsésen megérkeztél Janó! A szövöm a repülőszőnyeget résztől eldőltem :D
Tipikus Jani: "..az út további részén aludtam.." :D

Gréta 2008.02.28. 17:01:11

Hola!Como estás?Nem mondod,hogy máris visszamentél?Milyen februárban Valenciaban?Mindenkit puszilok!Látom,ha most nem is beszélsz annyit magyarul,mint amikor együtt voltunk kint, de most meg jó sokat írsz... irj néha spanyolul is!Ezentul én is követni fogom a beszámolóidat!Greta
süti beállítások módosítása