HTML

Real_John Valenciában

Real John vagyok, világjáró. 2007 nyarán 1 hónapot töltöttem Valenciában, és kár, hogy akkor még nem írtam blogot. De a mostani két hétröl már írok, olvassátok! :)

Naptár - kattints a napi termésért!

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • real.vicky: szia Janókám.jó olvasni hogy mi történik veled,hol jársz,milyen élményeid vannak.nyáron is hamarab... (2008.02.28. 21:20) Szerda (február 27.)
  • Gréta: Hola!Como estás?Nem mondod,hogy máris visszamentél?Milyen februárban Valenciaban?Mindenkit puszilo... (2008.02.28. 17:01) Utazás
  • Jeti: Bazzeg... hello, J bocsáss meg, MSN-en azért nem válaszoltam, mert egy kolléganőm gépén kapcsolt b... (2008.02.28. 15:54) Kedd (február 26.) III.
  • Petya: Adj nekik Jani! Csak elbírsz velük. :) (2008.02.27. 19:51) Kedd (február 26.)
  • Petya: Hát a blog-od nem semmi öcsém. :) Egyes részeim majdnem besz@artam a röhögéstől. Azért jó látni, h... (2008.02.22. 22:22) Csütörtök
  • Utolsó 20

Csütörtök (február 28.)

2008.02.28. 22:35 Real_John

Az idojaras szorakozik velem / velunk, komolyan mondom. Ma reggel teljesen be volt borulva, huledeztunk a nenivel, hogy hat mi lesz itt ma... Csutortok, ez teljesen biztos. Meg az is biztos, hogy valami nem szazas, mert 1 komoly gomboccal a torkomban ebredtem. Ez ugye azt jelenti, hogy ejjel orakon keresztul a szamon vettem a levegot, vagyis az orrom el volt dugulva, tehat valami nem stimmel. Na majd ma meglatjuk, lesz-e valami.
Menetrend szokasos, felkel, zuhany, feloltoz, reggeli, Pocoyo, indulas.

Ma lattam a 3. es a 4. spanyolt, akik siettek. Marmint, miota itt vagyok, 3. es 4. Az mar lathato volt az eddigi posztokbol, hogy nem halnak bele a rohanasba, ime, szamszerusitve. Ez a bizonyos 3. sieto spanyol egy oregur volt, aki azt hitte, 20 eves. Probalt dinamikusan, valamennyire az en eredeti seta-stilusomhoz hasonloan kozlekedni. Nem nagyon sikerult neki. Ellenben ketszer majdnem nekem jott, egyszer pedig majdnem elcsaptak. Ekkora egy ven balfaszt, komolyan...

A mai tananyag meg mindig a subjuntivo volt. Egesz heten arra mentek ra, hogy mikor kell hasznalni. Ragozasilag meg hetfon megneztuk a jelen idejet, es kesz. Azota en persze probalom hasznalni a tobbi idot is, hiszen a nyelvvizsga-anyagnak resze, a tobbiek meg vagy ertik vagy nem. Amit a tanarnok magyarazni probalnak, azok a beszedhelyzetek, amelyekben subjuntivo-t kell hasznalni: ketseg, kivansag, valoszinuseg, stb. Szamomra kicsit egyszerubb lenne az elet, ha felsorolnak, ugy, ahogy Angel tette: itt ez a rakas ige, ha ez van a fomondatban, akkor a mellekmondat subjuntivo, es kesz, pont. Es itt kellene elmondani azt is, hogy az igeidot bizony egyeztetni kell, tehat ha tortenetet meselek, es a sztoriban valakinek ketsege tamadt valami felol, akkor azt a jelenlegi tanmenet eseten meg hetekig nem tudnam helyesen kifejezni. Szerencsre ez nekem mar el lett magyarazva, sot en multbeli sztoriban mar elorefele is tudok beszelni :) Mindenesetre gyakorlasnak az, amit itt most tanulunk, tokeletesen megfelel.

Az orak masodik feleben magnohallgatas kerult sorra, aminek orultem. Egy DELE (egynyelvu spanyol allami nyelvvizsga) feladatsorbol oldottuk meg a magnos reszt. 6 kerdesbol 4et eltalaltam, nem rossz arany, de a 6/6 jobban tetszett volna. Ezen kivul persze beszelgettunk sokat, meseltem a 14. szazadi Magyarorszagrol, amely ugye perszonalunioban volt egy ideig Lengyelorszaggal, stb. Erdeklodessel hallgattak, hogy fel Romania es fel Szlovakia bizony hozzank tartozott. Az osztrak gyerekre valo tekintettel a tanarno megkerdezte, hogy es az Osztrak-Magyar Monarchia? Mondtam, hogy az 1000 eves (karpat-medencei) magyar tortenelemnek csak egy picike resze, egyedul is eleg nagyok voltunk. Egyebkent a srac ma van itt utoljara, itt volt 4 napot osszesen. Hatekony lehetett!

Delutan lattam a 4. sieto spanyolt. O autot vezetett, es no volt. Remelem hazaert egeszben, es az elotte atkelo gyalogosok is. Tiszta pestiesen valtotta a savokat, es dudalt, dudalt, de nagyon. Nem tudtam elkepzelni, mi johet balrol, ami ennyire dudal, azt hittem valami civil mento szirena nelkul. Civilnek civil volt, egy mezei piros Seat, ami a buszsavon meg ahol hely volt, ott jott, mint a szelvesz. Csodalkoztam, mert itt meg senkit nem lattam ENNYIRE sietni.

Orommel latom, hogy a csalad tudott kommentelni a blogba, hiaba na, fejlodunk! :) Tovabba annak is orulok, hogy Greta is idetalalt, koszi a kommentet! Remelem vegigolvasod az egesz blogot, ugy lesz az igazi az elmeny. Egyebkent Valencia az evnek az ebben a szakaban is szep, valamivel nyugisabb (nem sokkal!), es persze nem 26-38 fok kozott van a napi homerseklet mozgasa, hanem 15-22 kozott.

Errol jut eszembe, delutanra szepen kisutott a nap, lett is rogton 20 fok. Ebed utan igy hat ismet utra keltem, kijavitottam par hazit (mostanra mar nincs egy javitatlan sem), majd irany a varos es a naagy naagy Corte Inglés. Meg itt a varosban lattam tok jo penztarcakat, es mint kiderult, ez fontos lesz meg! :)

Este sikerult a csaladdal beszelni telefonon, otthon minden nagyon rendben van, csak a letszam nem stimmel, hat mar nemsokara fog :) Hugi emlitette, hogy egy penztarcat el tudna viselni, ugyhogy a fent emlitett uzletek kinalatat erdemes volt megjegyezni. Tovabba mostmar azt is tudom, hogy marcius 8-an irom az irasbelit, a szobeli viszont csak 20-an lesz. Ez a 20-i datum sajnos messze van a hazaterestol, viszont tavol Petya szuletesnapjatol, es ez jo! :)

Rossz hirt is kaptunk ma sajnos. A neni emlitette a heten, hogy romlik a szeme, ugyhogy elmegy es megnezeti. Kiderult, hogy mindket szemen kezdodik a szurkehalyog. Az egyiket megmutik valamikor marcius vege - aprilis eleje korul, a masikat pedig akkor, ha az elso mar meggyogyult rendesen. Sajnos az o koraban ez mar nem varatlan, tudja ezt o is. Elmeseltem neki, hogy zajlik a mutet, es hogy mit nem szabad majd csinalni utana. Bizonyara el fogja neki mondani a doki is, de tuti, hogy ez nekem volt a nagyobb nyelvi kihivas!

A reggeli gomboc estere nem mult el teljesen, csak enyhult, sot elkezdett fajni a homlokom, az arcom es az allkapcsom is, ami nem sejtet sok jot. Igy hat a szokasos esti porcerosito bogyo melle tarsult 1 fel szem Apranax is, amelytol azt remeltem, elmulasztja a fajdalmakat, es ha van valami gyulladas, azt is lehuzza. A neni kerdezte, hogy mi ez a pirula, meg mire valo. Mondtam neki, hogy ez egy jofele fajdalomcsillapito es gyulladascsokkento, ez a fel szem itt, ez 1 lonak is eleg lenne. Megkerdezte, hogy elteheti-e a dobozt (az utolso fel szemet ettem meg), mert akkor ez a cucc ot is erdekelne, es majd elviszi a dokihoz, hogy ha itt is lehet kapni, akkor ugyan, irja mer fel neki. Mondtam is rogton, hogy szigoruan csak etkezes utan vegyen be belole, mert kulonben csak nagyobb bajt csinal. Viszont ha rendesen banik vele az ember, ez a bogyo csodakra kepes. Nem veletlenul volt nalam most se. (Nyaron is volt ra szukseg.)

Meglatjuk, mi lesz reggel. Joejt!

Szólj hozzá!

Címkék: február 28

A bejegyzés trackback címe:

https://valenciano.blog.hu/api/trackback/id/tr3359704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása