HTML

Real_John Valenciában

Real John vagyok, világjáró. 2007 nyarán 1 hónapot töltöttem Valenciában, és kár, hogy akkor még nem írtam blogot. De a mostani két hétröl már írok, olvassátok! :)

Naptár - kattints a napi termésért!

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • real.vicky: szia Janókám.jó olvasni hogy mi történik veled,hol jársz,milyen élményeid vannak.nyáron is hamarab... (2008.02.28. 21:20) Szerda (február 27.)
  • Gréta: Hola!Como estás?Nem mondod,hogy máris visszamentél?Milyen februárban Valenciaban?Mindenkit puszilo... (2008.02.28. 17:01) Utazás
  • Jeti: Bazzeg... hello, J bocsáss meg, MSN-en azért nem válaszoltam, mert egy kolléganőm gépén kapcsolt b... (2008.02.28. 15:54) Kedd (február 26.) III.
  • Petya: Adj nekik Jani! Csak elbírsz velük. :) (2008.02.27. 19:51) Kedd (február 26.)
  • Petya: Hát a blog-od nem semmi öcsém. :) Egyes részeim majdnem besz@artam a röhögéstől. Azért jó látni, h... (2008.02.22. 22:22) Csütörtök
  • Utolsó 20

Hétfö

2008.02.18. 21:30 Real_John

Felvirradt hat a dolgos hetkoznapok elso reggele, ideje suliba menni! Tegnap ugye mar vegigjartam az utvonalat, igy nem volt gond az odatalalassal. Az, hogy mekkora balfasz voltam, pedig csak az en hibam.

Valamiert ugy emlekeztem, hogy fel9kor kezdodik az ora, de 8ra oda kell menni, hogy csoportba tudjanak osztani. Hat en odamentem 8ra. Sehol senki. Felmentem a legfelso emeletre, ahol regen megegy irodaja volt az iskolanak. Sehol semmi. Megkerdeztem itt 1 urat, hogy hova lett a nyelvsuli, o visszakerdezett: nem kesobb kezdodik? Ajjajj... Elovettem hat a fuzetem, kinyitottam a legelso oldalon, ahol meg a nyari kurzus dolgai voltak, es lam: "kezdes: 9:30"... Hat akkor malmozzunk. Bizonyara ez volt a buntetesem az allando keseseimert. Tobb, mint egy oraval hamarabb ertem ide! Anyukam, Gyuri, figyelitek? :D Fejlodokepes a gyerek! :)

Jelenleg ket csoport fut a suliban. A2 es C1 szintu. Errol roviden: az EU-ban a nyelvtudast 6 szintre osztjak: A1, A2, B1, B2, C1, C2. Az A1 tud koszonni, a C2-rol elhiszik h anyanyelvu. A magyar rendszernek ez ugy felel meg, hogy (rigo utca honlapja szerint) alapfok = B1, kozepfok = B2, felsofok = C1. Engem az A2 csoportba tettek (jovo hettol atmegy B1-be), mivel a C1 sajnos tul magas lenne nekem (valoszinuleg). Ezert most olyasmiket hallgatok, amit mar reg tudok (felteteles mod, plusquamperfecto, jovo hettol subjuntivo alapok), ugyanakkor nyelvvizsgara keszulni ez tokeletes, hiszen ezt a reszt legalabb iskolai keretek kozott atismetlem es gyakorlom. A tobbit meg delutanonkent, az Angel-tol kapott español.hu tankonyv, meg a neni segitsegevel.

Mivel most kicsi a letszam, a csoportban is kevesen vagyunk. Van egy ir srac, egy olasz es egy szir csaj, meg en. Amin lepodtem, hogy a szir csaj kinez kb max 23-nak, es ferjnel van. Hozzateszem, az ekszereibol futna par plazmatv-re... Amikor meghallotta h magyar vagyok, felcsillant a szeme, azota "amigo"-nak szolit. Hiaba, na, az orszagos nagy arab-magyar baratsag! :)

A masodik, beszelgetos reszre csatlakozott egy kanadai no, Ruth. Ranezesre olyan 50 koruli lehet. Az a fajta nyelvtanulo, aki nagyon lelkes, de ketszavankent elbassza a nyelvtant, mert szinte csak szavakat tanul, illetve, koranal fogva, nehezen kepes elrugaszkodni a sajat nyelvtanatol. Pedig hat, a spanyol nyelvtannak nagyon keves kozos vonasa van az angollal. De azert probalkozik, tisztelet erte.
Igaz, neki es az ir sracnak is olyan akcentusa van, amitol egnek all a hajam. Egy aprosag ugye, hogy erosen ejtik a H-t. Aki tanult spanyolul, annak most szinten egnek allt a haja szerintem. Nem kepesek felfogni, hogy itt a J a H, az Y a J, es H nincs ejtve, csak disznek van. Egyik mondatban elmondjak nekik, a kovetkezoben mar hibaznak. Ezt teszi az a felfogas, hogy neked nem kell nyelvet tanulnod, mert a te anyanyelvedet beszeli az egesz vilag.

Suli utan termeszetesen vart az ebed, ami (eloszor valenciai kalandjaim soran) tartalmazott vmi olyan zoldseget, amivel en egy kecsket se sertenek meg. A neni szerint borecettel kivalo. Megprobaltam, a borecet valoban segit a hanyinger lekuzdeseben. Mondta, hogy ha nem izlik, ne egyem meg. Mondtam neki, hogy ne haragudjon, eloszor csinalok ilyet, megkostoltam, de ezt nem... Inkabb azt a husit ott, na az johetne :)

Ebed (es a hozza jaro Simpson reszek) utan gondoltam egy kis szieszta jol esne, hiszen hat megis ez itt a szokas, es ami jo, azt miert ne vennem at? Sikerult is fel7ig aludni. Utana kiultem az etkezobe a konyvemmel es pislogtam a feladatokra. Amikor meguntam, akkor beszelgettem a nenivel. Rajottem, hogy o is tud nekem segiteni. A konyv hatuljaban van 16 oldalnyi fenykep, 16 kulonbozo temarol: utazas, sportok, iskola, stb. Meg fogom kerni, hogy neha beszelgessunk 1-1 oldalrol 10 percet. Szobelire ennel jobban az 1000 kerdes se keszitene fel. Masreszt a neni tud olyat, amit a konyv nem: miota tudja, hogy nyelvvizsgazni fogok, a legaprobb reszletekig figyel arra, mit es hogyan mondok. Es kijavit. Akkor is, ha ertette. Valami ilyesmiert jottem en ide.

Az este csendesen telhetett volna, ha nem erkeznek meg az uj lakok. Az a suli ugyanis, ahova a neni eredetileg tartozik, fogadott egy francia csoportot. Ennek megfeleloen 3 francia kislany erkezett a lakasba. Ketto 15, egy pedig 14 eves. A neni spanyolul magyarazta nekik a haz szabalyait (napi 1x10 perc zuhany per fo, max. 11kor (nekik) takarodo, stb.) A kislanyok torzult arccal neztek, ami ugye azt jelenti, hogy ertettek is, meg nem is. A neni ezt latva megkert engem, hogy mindezt ecseteljem nekik angolul. Erre meg furcsabban neztek. Gratulalok. Azert ha belegondolok, hogy en 14 evesen ugy mentem Finnorszagba, hogy folyekonyan tudtam veluk dumalni... Nem is allunk olyan rosszul.

Egyebkent a spanyol miniszterelnok (Zapatero) bejelentett egy programot, hogy 10 even belul az osszes spanyol fiatal beszelni fog angolul. Bravo, epp itt volt az ideje. Jol emlexem ra, hogy 1999-ben Benicassimban csak az akadalyozta az ismerkedest, hogy szerencsetlen spanyol lanyok nem ertettek, mit beszelek. Ugy latszik, a spanyolok es a franciak is azt hiszik (hittek), hogy az o nyelvuket bizony mindenki beszeli. Tevedes. Talan ezt irta meg levelben valaki Zapateronak?

Szoval, az uj lakokra visszaterve, a valtozatossag kedveert az egyiket Eszternek hivjak. Koruknak megfeleloen viselkednek az asztalnal: osszenez-franciaul pusmog-osszenez-vihog. Orultunk a nenivel nagyon, tekintve hogy se o se en 1 kukkot nem tudunk franciaul. En mindig is allitottam, hogy a franciak bunkok, tessek, itt a bizonyitek. Na de ez meg csak az elso estejuk volt, megilletodottseg, stb. Hatha kesobb megindul a spanyol dumajuk is.

Aludjunk.

Szólj hozzá!

Címkék: február 18

A bejegyzés trackback címe:

https://valenciano.blog.hu/api/trackback/id/tr30346883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása